Eerste dagen

19 september 2015 - Nairobi, Kenia

Na afscheid genomen te hebben van al onze ouders en vrienden begon ons avontuur.  Na een goede vlucht van 8 uur, stapten we rond 20:00 uur in Kenia weer uit het vliegtuig. We namen afscheid van de Zambiagroep, die tot Nairobi met ons meegereisd zijn. Op het vliegveld ontmoeten we Charles, een hele aardige Keniaan, die ons de komende drie weken de chauffeur van onze bus is. Alle koffers worden met behulp van drie andere Kenianen in de bus gepropt en nadat we ze wat fooi hebben gegeven, vertrekken we naar ons hotel.

De volgende ochtend vertrekken we al om acht uur vanuit het hotel. We gaan eerst  even Nairobi in om geld te pinnen en boodschappen te doen. Daarna rijden we nog wat rond in de stad, we zien sloppenwijken, het parlementsgebouw en we kijken uit op de skiline van Nairobi. Eenmaal uit Nairobi rijden we verder richting Nakuru. We stappen uit bij een uitkijkpunt over de Rift Valley. Echt een prachtig uitzicht! Bij het uitkijkpunt zien we ook een paar apen.

We stoppen langs de weg bij een plek waar we geitenvlees kunnen eten, een soort van veld waar meerdere mensen standjes hadden met barbecues vol geitenvlees. We worden bijna de bus uit gesleurd door een paar enthousiaste verkopers in witte jassen. Op de barbecue ligt al het geitenvlees, inclusief darmen en ballen. In een tent eten we het vlees samen met maisbrood/maispap en een groente die precies hetzelfde smaakt als boerenkool, en wij maar denken dat dat typisch Nederlands is.

We vervolgens onze reis naar Nakuru, waar we verblijven in Rift Valley Sports club, een oude Engels Club uit de koloniale tijd. Noor, Karlijn, Lisa en Micha hebben even hardgelopen op het sportveld en daarna hebben we allemaal een duik genomen in het ijskoude zwembad.

Morgen gaan we om vijf uur opstaan om op safari te gaan in het Nakuru National Park.

1. Henriette:
    20 september 2015
    Mooie bus en leuke chauffeur. Leuk dat jullie al meteen een verhaal hebben geplaatst. Hele mooie foto's. Fijn dat we zo een beetje mee kunnen kijken. Ben benieuwd naar jullie safari.
    xx